Om oss!

HejHej!

1997 kom jag till värden och fick mitt namn Tova.
Jag bor tillsammans med min mamma i ett hus utanför eskilstuna.
Min fritid tillbringar jag för det mesta i stallet hos min ponny Groggy annars så tränar jag agility med min ( och mammas) hund Oona, sitter vid datan, fotograferar sedan är jag ju med kompisar ibland också.
Nu ska jag börja blogga ordentligt igen lite nystart sådär ;)




Min ponny Groggy har jag varit en stålt ägare åt i nästan ett helt år, han vart min andra juni.
Han är en maxad D-ponny på 147,5cm
imp. irland och hela 19 år vilket inte märks (född 1993).
För det mesta rider vi runt och har kul i skogen..
riktiga allgörare här ;)
men det vi brinner mest för är nh och trickträningen!
Groggy kan yoga, crkusbuga, skaka på huvudet, hov, spansk skritt när han känner för det och stegra.




Oona är en Finsk lapphund född 2010 (2år)
med massor av energi!
Oona tycker det är jätte roligt att trickträna så hon kan en hel del..
t.ex. krypa, buga, snurra, tummen, tass, sitt fint, stå, rulla runt, puss och viska
hon kan ca 10 till.
sedan tränar vi agility som hon tycker är superkul! :)





Kommentarer
Postat av: Andrea

Hur gör man föär att få Groggy att skaka på huvet?:-)

2013-01-08 @ 09:55:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0